شناسه : 1390 1727 بازدید 0 پسند 17 دیدگاه علاقه مندم چــاپ برگه 1400/06/26 | 11:43:08 دانشآموزان اردبیلی، دوری از درس و اسیر در بازیهای اینترنتی آزنا آنلاین- دلش برای یک گپ و دردل مادرانه با فرزندانش حسابی تنگ شده است، میگوید: در این ۲ سال به اندازه تمام سالهای گذشته آنها از من دور شدهاند، زیر یک سقف خانهایم اما فرصتی برای گفت وگو نیست ، فرزندانم غرق در اینترنت و بازیهای رایانهای شدهاند و هر روز از من دورتر میشوند. فاطمه، حسابی این روزها دلنگران فرزندانش است؛ میگوید: خود را در اتاقهایشان حبس کردهاند و از سپیده دم تا دیر وقت غرق دنیای اینترنت و بازیهای کامپیوتری و چت و این چیزها هستند، حتی به زور سر میز غذا حاضر میشوند، دیگر ترجیح میدهند که در اتاقهایشان غذا صرف کنند و بیشتر اوقات پشت میز کامپیوتر به خواب میروند، پرخاشگر شدهاند و اگر شارژ اینترنت و تجهیزات رایانهایشان رو به راه نباشد دعوا و جدال خانه را فرا میگیرد. این روزها بسیاری از والدین مشکلات مشابهی دارند، اختلاف سلیقه و دعواهای فرزندان با والدین در حال گسترش است، اینترنت که با تعطیلی مدارس جزوی از زندگی دانشآموزان شده است آنها را مسخ کرده و آسیبهای فیزیکی و انواع بیماریهای روحی در بین آنها در حال گسترش است. بر اساس یک مطالعه انجام شده علاوه بر آسیب های روانی ، بیش از ۳۰ درصد دانشآموزان استان اردبیل گرفتار عارضه چاقی و اضافه وزن هستند که عدم تحرک دانشآموزان در ایام کرونا در تشدید این وضعیت تاثیرگذار بوده است. معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پروش اردبیل گفت: با توجه به شرایط کرونایی و سبک تغذیه ناسالم دانش آموزان با فقر حرکتی و وضعیت ناخوشایندی مواجه بوده و اغلب آنها گرفتار چاقی و اضافه وزن هستند. دانشآموزان اردبیلی، دوری از درس و اسیر در دام بازیهای اینترنتی کارشناسان و اولیای دانش آموزان میگویند که تعطیلی کلاسهای درس در نزدیک به ۲ سال گذشته همچنین ضربات جبران ناپذیری به دانش آموزان بویژه در روند تحصیل و آموختههای علمی زده و بسیاری از آنها در ایام خانهنشینی به نوعی گرفتار اعتیاد اینترنتی شدهاند، تحصیل مجازی به بهانهای برای دانش آموزان تبدیل شده است تا آنها از همان دوران کودکی صاحب موبایل و تبلت و رایانه شده و از این طریق اسیر دنیای جذاب و پیچیده و کنترل نشدنی اینترنت شوند. بسیاری از والدین با اینکه هنوز از کرونا و سلامت فرزندان و خانواده خود بیمناک هستند اما چندان هم بیمیل به بازگشایی مدارس و حضور فرزندانشان در کلاسهای درس نیستند؛ خیلی از آنها امیدوارند که با واکسیناسیون عمومی فرصت بازگشایی مدارس فراهم شده و فرزندانشان از گرفتاری کنونی رها شوند. خانواده های بسیاری معتقدند که جدا از گرفتاری و مسخ فرزندانشان در دنیای اینترنت و موبایل، تجربه تحصیل به صورت مجازی در نزدیک به دو سال گذشته چندان موفق نبوده و دانش آموزان بشدت از کسب علم و تحصیل عقب مانده و از درس و آموزش فاصله گرفتهاند. تعدادی از والدین دانش آموزان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بازگشایی مدارس به شرط رعایت پروتکلهای بهداشتی و دستکم ترکیبی بودن سال تحصیلی جدید را خواستارند. "رحیم" پدر یک دانشآموز دبیرستانی میگوید: دو سال تحصیلی گذشته فرزندم چیز خاصی از دروس مدرسهای نیاموخت، شبکه شاد و فعالیت معلمان در آن چندان رضایت بخش نبود و احساس میکنم که فرزندم با اینکه موفق به قبولی در امتحانات شده است اما چندان چیزی از دروس نیاموخته و فقط نمره گرفته است. وی معتقد است که در صورتی که سلامت خانوادهها و د انشآموزان به نوعی تضمین شود، بهتر است که کلاسها حضوری برگزار شود و در غیر این صورت باید یک بازنگری در شیوه تدریس و تحصیل مجازی صورت گیرد. "ندا " مادر یک دانش آموز دوره راهنمایی نیز گفت: اگر بواسطه کرونا امکان بازگشایی مدارس نیست، دستکم زمانهایی برای برگزاری محدود کلاسها بویژه در دروس مشکل برای دانشآموزان در مدارس فراهم شود تا اشکالات آنها رفع شده و به صورت حضوری از راهنمایی معلمان استفاده کنند. وی افزود: کلاسهای تقویتی و رفع ایراد و اشکالات درسی میبایست از سوی مدارس دایر شود تا دانش آموزانی که نیاز دارند با مراجعه به دبیران خود به رفع اشکلات درسی خود اقدام کنند. دانشآموزان اردبیلی، دوری از درس و اسیر در دام بازیهای اینترنتی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل نیز معقتد است که شیوع کرونا و تحصیل در فضای مجازی، موجب خسته شدن روح و جسم قشر بزرگی از جامعه شده و آستانه صبر گروه سنی نوجوان و جوان را بشدت پایین آورده است. به گفته ،سید غلامحسین خلیلی موسوی، برای رفع این مشکل باید برنامههای درسی و تربیتی ویژهای برای دانشآموزان تدارک دیده شود و استفاده از ظرفیت اردوگاههای دانشآموزی میتواند برای ایجاد نشاط و تقویت روحیه دانش آموزان مفید واقع شود. معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل هم گفت: آموزش غیرحضوری برخی آسیبها، نگرانیها و دغدغهها را برای همه خانواده ها و مسئولان داشته است و ضرورت دارد برای جلوگیری از افت آموزشی و فعالیت بدنی دانشآموزان، به سمت آموزش حضوری حرکت کنیم. بهروز ندایی اظهار کرد: انتظار می رود با همکاری اولیای دانشآموزان و اعتماد آنها به مدرسه و واکسیناسیون جامع معلمان و خانواه دانش آموزان سال تحصیلی جدید به شکل حضوری برگزار شود. وی با بیان اینکه شروع سال تحصیلی جدید به شکل ترکیبی اعم از حضوری و غیرحضوری پیشبینی شده است، بیان کرد: پیشبینیها حکایت از رسیدن کشور به سطح بالای ایمنی تا بهمن ماه دارد و در دو سه ماه اول شروع سال تحصیلی کلاسها به صورت ترکیبی حضوری و غیرحضوری تشکیل شده و رفته رفته فضا برای حضور دانشآموزان در مدارس فراهم میشود. دانشآموزان اردبیلی، دوری از درس و اسیر در دام بازیهای اینترنتی مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل هم با اولویت دانستن ایمنی و سلامت دانشآموزان، فرهنگیان و اولیای دانشآموزان، واکسیناسیون عمومی را یکی از شروط لازم برای شروع آموزش حضوری در مدارس ذکر کرد. احمد ناصری بیان کرد : برنامهریزیهای لازم برای بازگشایی مدارس در حالتهای حضوری، ترکیبی و غیرحضوری در پروژه مهر امسال انجام شده و الگوی آموزش به صورت الگوی ترکیبی و بهرهگیری از ظرفیتهای شبکه شاد و مدرسه تلویزیونی خواهد بود. معاون سلامت و تربیت بدنی آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: بر اساس اطلاعات موجود ۷۵ هزار نفر از دانشآموز استان گرفتار عارضه چاقی و اضافه وزن هستند و باید در زمینه فعالیت بدنی، تحرک و سلامت آنها برنامهریزی انجام شده و به حال خود رها نشوند. "صاحب" در این رابطه ضرورت استفاده از سالنهای ورزشی اموزش و پرورش و ادارات برای انجام فعالیت بدنی دانشآموزان با رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی و نیز توجه والدین به فعالیت بدنی آنها در منازل مسکونی در ایام کرونایی را ضروری خواند. آموزش ترکیبی و در صورت واکسیناسیون و تامین سلامت دانش آموزان تحصیل حضوری، تجدید نظر و نظارت بر فعالیت مطلوب معلمان و دانش آموزان در شبکه شاد، برگزاری جلسات فوق برنامه حضوری برای رفع اشکالات درسی دانش آموزان، انجام فعالیتهای بدنی دانش آموزان با برگزاری برنامههای ویژه از جمله پیشنهادات و ترجیع خانواده ها و مسئولان استان اردبیل برای سال تحصیلی جدید میباشد. برچسبها : اشتراک گذاری لینک کوتاه اشتراک در شبکه های مجازی